2019. szeptember 22., vasárnap

Kevert almás süti

Itt van a szüret ideje, az érett gyümölcs és a beérett termés betakarításának ideje.
Városkánkban ma van a szüreti felvonulás. Ilyenkor az állomásokon szokás megkínálni a felvonulókat egy kis süteménnyel, itallal...  Egyszerű, gyors almás sütivel járulok hozzá az ünnep sikeréhez.

Hozzávalók:
5 szem alma,
1 pohár kefir,
1 kefires pohár cukor,
1 tojás,
2 kefires pohár liszt,
1 kefires pohár étolaj,
1 kávéskanál őrölt fahéj

Elkészítése:
Az almát meghámoztam, a magházát kivágtam, kockákra szeltem. A kefirt, tojást, cukrot és fahéjat habosra kevertem, majd hozzá kevertem az olajat, végül a liszttel is elkevertem. Beleforgattam az almát és zsírral kikent, kilisztezett tepsibe öntöttem (sütőpapírral is bélelhetjük a tepsit). Előmelegített ( 200 fok) sütőben megsütöttem kb. fél óra alatt. (Amikor a teteje aranybarnára pirul akkor jó, tűpróbával ellenőrizzük, hogy megsült-e), majd kihűlve szeleteltem.

 Az illata mennyei...hát még az íze...!


Nincsenek megjegyzések: