2020. május 24., vasárnap

Gombával töltött fasírt kosárkák

Egy variáció darált húsra, izgalmas kombináció gombával és sajttal. Mutatós és nagyon finom! Egy kedves kolléganőmtől kaptam az ötletet, amit nagyon köszönök neki.  A lányomnak és párjának és persze nekem is nagyon ízlett!
Gombával töltött fasírt kosárkák


Hozzávalók:

A fasírthoz:

1/2 kg  sertés darált hús,
2 száraz zsemlye,
2 egész tojás,
2 gerezd fokhagyma,
1 kávéskanál só,
1 kávéskanál paprika,
1/2 kávéskanál őrölt fekete bors,
kevés zsemlyemorzsa

A töltelékhez:

1/2 kg csiperkegomba konzerv,
1 fej vöröshagyma,
1 csokor petrezselyemzöld,
1 kávéskanál só,
ízlés szerint őrölt fekete bors,
kevés zsiradék

A tetejére:
15-20 dkg reszelt trappista sajt

Elkészítése:
A darált húsból, az aprított fokhagymából,  a vízbe áztatott zsemlyéből ( a zsemlyét tejben is áztathatjuk), valamint a többi hozzávalóból fasírtot készítünk. Golyókat formázunk belőlük, majd kis kosárkákat formázunk belőlük. Olajozott tepsibe tesszük a kis fészkeket.
A töltelékhez  a vöröshagymát felaprítjuk. A hagymát kevés zsíron üvegesre sütjük, hozzáadjuk a szeletelt gombát, az összevágott petrezselyemzöldet. Sózzuk, borsozzuk, megpároljuk. Ezzel a töltelékkel töltjük a kis kosárkákat.
Előmelegített (200 fok) sütőben megsütjük. Amikor már kezd pirulni, rászórjuk a reszelt sajtot a töltelék tetejére, visszatoljuk a sütőbe, hogy a sajt ráolvadjon.
Főtt rizzsel és salátával tálaltam.

U.I.: A sütéshez egy nagyobb tepsire van szükség. Jó étvágyat hozzá!





2 megjegyzés:

Névtelen írta...

En az anyukamtol kaptam ezt a receptet, es nagyon finom, mutatos etel. Eddig mindenkinek izlett akinek csak csinaltam. En friss gombat szoktam hasznalni amit megparolok egy kis olajon/vajon.
Csak ajanlani tudom.

Nagyi írta...

Természetesen friss gombával még finomabb😘