2015. február 21., szombat

Diós barackmag recept

Nagyon finom! Régi falusi lakodalmak sütije. A ropogós sült diós tészta a rumos, vaníliás diós krémmel isteni ízharmóniát eredményez. Lagziba voltam, és ott kóstoltam meg először, azonnal beleszerettem és már a recepttel együtt jöttem haza. Azóta is többször elkészítettem, imádom!

Hozzávalók:

30 dkg liszt,
20 dkg vaj,
15 dkg porcukor,
11 dkg darált dió,
1 evőkanál kakaó

Krémbe:

10 dkg vaj,
1 egész tojás,
10 dkg porcukor,
1 vaníliás cukor,
1 evőkanál rum, vagy rumaroma
10 dkg darált dió,
1 dl tej

Forgatáshoz:
4 evőkanál porcukor,
1 evőkanál kakaó
Édes sütemények-diós, vaníliás
Diós barackmag 

Elkészítése:

Elindítom a sütőt és a poranyagokat egy tálban összekeverem, majd hozzá adom a puha vajat és jól összedolgozom. Elég sokáig kell vele dolgozni, ezért én, hogy könnyebb legyen teszek bele 1 evőkanálnyi tejet is. Így azt érem el, hogy sokkal könnyebben összeáll a tészta. Amikor egyben van a tésztánk, akkor a kis dióformákat megtöltögetem, jól belenyomkodom és a forma peremét letörlöm, hogy egyformák  legyenek a tésztadarabok.
Forró sütőben (200 C' fokon) 10 perc alatt megsütőm. Mikor kezd barnulni, akkor jó. Kiveszem és még forrón kiszedem a formából, mégpedig úgy, hogy edényfogó kesztyűvel megfogom a forma nyelét és egy határozott mozdulattal odaütöm a végét a deszkának. Egyből ki is csúszik a kis dió. Ezután újból töltöm a formákat és ismét 10 perc alatt megsütöm a következő adagot, ezt addig csinálom, amíg van anyagom.
Közben van annyi időm, hogy az egy dl tejet felforralom és a 10 dkg diót felfőzőm benne.
A többi krémhez valókat belerakom az edénybe és habosra keverem. Amikor kihűlt a dió, akkor keverem a krémhez.
A kis diókat beleforgatom a kakaós porcukorba és a diós krémmel kettőt összeragasztok. Az eredmény magáért beszél. Mennyei az illata és fantasztikus az íze!