2018. január 21., vasárnap

Sajtos- túrós rudak

Karácsonykor sütöttem, pillanatok alatt elfogyott. Nem tudtam róla képet készíteni. Most megsütöttem újra. Elrontani sem lehet, olyan egyszerű! Nagyon finom! Anna unokám kedvence! 😊
Sajtos- túrós rudak
Hozzávalók:
25 dkg túró,
25 dkg liszt,
25 dkg rámamargarin, ( vagy 20 dkg vaj)
2 kávéskanál só,

A kenéshez egy tojás,
A tetejére: 10 dkg reszelt sajt (én trappista sajttal szórtam meg)

Elkészítése:

A lisztet elkeverjük a sóval, összegyúrjuk a túróval és a margarinnal.  Hideg helyre tesszük.(1-2 órára, vagy akár egy éjszakára is lehet. Majd kinyújtjuk téglalap alakúra, megkenjük a felvert tojással, rászórjuk a sajtot. Egy kicsit belenyomkodjuk a tésztába. Rudakat vágunk belőle. Sütőpírral bélelt tepsibe tesszük. 180 fokon 20 perc alatt megsütjük. Nem terül szét, inkább magasabb lesz a sütőben. Én most ilyen hosszú rudakat vágtam, de lehet kisebbekre is szelni.

Nincsenek megjegyzések: