2017. augusztus 9., szerda

Kókuszos tekercs

Ez egy kánikulai finomság, sütés nélkül, egyszerűen és gyorsan elkészíthető. Ezért erre a sütire esett a választásom!
Kókuszos tekercs

Hozzávalók:
30 dkg darált háztartási keksz,
1/2 dl rum, (én egy rumaromával készítettem)
2 evőkanál kakaó,
25 dkg porcukor,
kb. 2 dl tej,
10 dkg kókuszreszelék
10 dkg vaj

Elkészítése:
A darált kekszet 10 dkg porcukorral, a kakaóval elkevertem, majd hozzáadtam a rumot és annyi tejet, hogy jól gyúrható legyen a tészta. Elkészítettem a tölteléket.
Töltelék: 10 dkg vaj, 5 dkg kókuszreszelék, 15 dkg porcukor, összekevertem.
Ezután a maradék kókuszreszeléken kinyújtottam a kekszes tésztát és rákentem a kókuszos masszát. Az egészet feltekertem, és egy tálcán a hűtőbe tettem. 2 óra múlva már szépen lehetett szeletelni.

Egyik nagyon kedves olvasómtól kaptam  a  következő receptet!

Magdaléna Dikácz Kapusňáková küldte Komáromból ezt a nagyon finom kókuszos- gesztenyés receptet. Az Ő engedélyével osztom  meg veletek.

3 leveses kanál porcukrot felolvasztani 1,5 dl vízben, rumot, vagy rum aromát adunk hozzá, majd 2 csomag BB pudingot adunk hozzá (ami 20 dkg). Összegyúrni és porcukrozott zsírpapíron kinyújtani tégla alakúra. Közben 1 margarint kihabosítunk ízlés szerinti porcukorral, és adunk hozzá 1 lereszelt gesztenyepürét. Ezzel a masszával megkenjük a kisodort BB pudingot és feltekerjük. Kókuszlisztbe forgatjuk a tekercset és jól kihűtjük. Srégen szeleteljük.


Nincsenek megjegyzések: