2017. augusztus 16., szerda

Grillázzsal töltött ostyalap

Valamikor hajdanán a grillázsos nápolyi volt a kedvencem. A nagyanyám sokszor csinált nekem ilyet. A napokban eszembe jutott, hogy milyen finom is volt, szinte a számban érezem az ízét. Isteni a karamellbe forgatott pörkölt dió és a ropogós nápolyi együtt. Miután annyira kívántam, hát töltöttem egy csomag nápolyit.
nápolyi
Grillázzsal töltött ostyalap

Hozzávalók:
15 dkg cukor,
15 dkg darált dió, (a felét vagdalva a recept szerint, én csak daráltat tettem bele)
15 dkg porcukor,
15 dkg vaj,
2 tojássárgája,
1 csomag ostyalap

Elkészítése:

Először odakészítettem mindent, hogy kéznél legyen, mert gyorsan kell dolgozni vele.
1. A porcukrot, a tojássárgákat és a vajat habosra keverjük és gőz felett sűrűre főzzük.
2.A 15 dkg cukrot felolvasztjuk, majd belekeverjük a 15 dkg diót.
Összekeverjük a kettőt és azon melegen az ostyalapok közé kenjük. Gyorsan dolgozunk, mert hamar keményedik. A teteje ostyalap, papírral letakarjuk és lepréseljük. Másnap szeleteljük.

Nagyon finom, megértem betelni vele.  Be kell valljam, sokkal nehezebben tudtam megenni, mint 30 évvel ezelőtt!   Vajon miért? Nem is tudom...

Nincsenek megjegyzések: